SZC logo

Széchenyi István Idegenforgalmi Szakgimnázium és Szakközépiskola

Partner: a szovátai "Domokos Kázmér" Óvoda, Gimnázium és Szakközépiskola

Együttműködés a Határtalanul Program keretében

Vonzó turisztikai lehetőségek egy tizenéves számára Székelyföldön és Kecskemét kistérségben

2018.03.26.-30.

Résztvevő az iskola  40 diákja  és  3 tanára

Utunk során a ma is élő hagyomány és a népi ételek, népi mesterségek megismerésére nyílt lehetőségünk. De talán még ennél is nagyobb élmény volt megismerni a sok-sok eredeti, agyafúrt, derék, tisztességben élő, életrevaló bölcs gazdát. Székelyföldön nagyon sok kistermelő, hagyományos módszerekkel dolgozó kisebb élelmiszergyártó üzem létezik, ezek közül kerestünk fel néhányat. Meglátogatjuk a parajdi sóbányát is.

1. nap

6.00: indulás, egy óra időeltolódással számolunk.

Nagyszalontán   megtekintettük az Arany János szülőháza helyén lévő tájházban berendezett Arany-emlékszobát, megkoszorúztuk az emléktáblát, a diákok felolvastak a Családi kör című költeményből, majd  elsétáltunk a költő egész alakos ülő szobrához az Arany János parkban.

További útvonal Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Szováta-Parajd, a Királyhágón megcsodáltuk a gyönyörű panorámát.

19.00 óra körül érkeztünk meg Parajdra, ahol a Csitári Panzióban elfoglaltuk a szállásunkat és hamarosan nyugovóra tértünk.

2. nap

Látogatás partneriskolánkban.

Megérkeztünk partneriskolánkba, a szovátai "Domokos Kázmér" Óvoda, Gimnázium és Szakközépiskolába. Ismerkedtünk, bemutattuk egymásnak iskolánkat és otthont adó településeinket.
Szakmai látogatást tettünk a Danubius Health Spa Resort Sovata szállodában.
Majd  körbesétáltuk a Medve tavat. Ezt követően a parajdi sóbányába ereszkedtünk le, megcsodáltuk ezt a gyönyörű látványosságot.
Felsősófalván vendégül látott Bennünket a helyi református egyházközség tiszteletese, aki előadást tartott nekünk a templomról a Székely népről, a helyi sajátosságokról

3. nap

Bögözö megtekintettük  12. században épült erődített református templomot, benne a csodálatos 14. századi freskókkal,  köztük a Szent László legenda egész Kárpát-medencében egyik leginkább épen maradt ábrázolásával.
Góbé Székely Mustár üzemben tettünk látogatást  Küküllőkeményfalván, majd  az Ivó-völgy felé vettük utunkat.

Ivó faluban megnéztük  Honor húsüzemet, ahol hagyományos módszerekkel folyik a húsfeldolgozás. Tapasztalt szakemberekből álló csapat gondoskodik a legkiválóbb minőségű, tradicionális íz világú termékek előállításáról. Vásárolhattunk itt vagy 50 különféle terméket, vaddisznó, vadnyúl, szarvas, őz és fácán húsféléket, de olykor medve hús termékeket is árulnak.

Ezek után a nap fénypontjaként traktor vontatta kocsikkal utaztunk a székelyek szent hegye, a Madarasi-Hargita csúcsának közelébe, ahonnan két és fél méteres hóban,  gyalog jutottunk fel a tetőre, melyet kopjafa- és zászlóerdő borít. A ragyogó napsütésben mesés kilátás nyílt innen Udvarhelyszékre és a Hargitára. Itt megkoszorúztuk a központi kopjafát és elénekeltük a Himnuszt. Felemelő pillanat volt.

4. nap

Kénosra mentünk, éhgyomorral. Az eldugott kis székely faluban él Mózes Enikő , aki igazi fantasztikus, kézműves reggelivel várt bennünket. Homoródkarácsonyfalván meglátogattuk a templomot, illetve a templom mellett lakó fafaragót. Itt kipróbáltuk a fafaragást és csodás termékeket vásároltunk.

Szejkefürdőn megkoszorúztuk Orbán Balázs sírját, melyhez székely kapuk során át gyalogoltunk fel a hegyoldalba.  Farkaslakán  megkoszorúztuk Tamási Áron sírját a két cserefa között. Korondon meglátogattuk Józsa Jánosnak, a Magyar Népművészet Mesterének fazekas műhelyét.

5. nap

Hazaindulás,  Székelykeresztúron  koszorúztuk Petőfi körtefája a Gyárfás kúria udvarán, Segesváron megtekintettük a várat és környékét, majd igencsak fáradtan hazafelé indultunk.